Τα διεθνή αεροπορικά ταξίδια από το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελούν μόλις το 0,4% των συνολικών ταξιδίων, αλλά ευθύνονται για το 55% των εκπομπών ρύπων.
Η πραγματικότητα του κλιματικού αντίκτυπου των αεροπορικών επιβατών μεγάλων αποστάσεων αποκαλύφθηκε σε νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Λιντς. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν από την Εθνική Έρευνα Ταξιδιών του Υπουργείου Μεταφορών και τη Διεθνή Έρευνα Επιβατών, η οποία διοργανώνεται από το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής.
Παρά το γεγονός ότι αντιπροσωπεύουν μόνο λιγότερο από το 3% όλων των ταξιδίων από κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου, τα ταξίδια άνω των 50 μιλίων (μονή διαδρομή) ευθύνονται για το 70% όλων των εκπομπών άνθρακα που σχετίζονται με τα αεροπορικά ταξίδια.
Η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν ξεχωρίζουμε τα διεθνή ταξίδια καθώς τα διεθνή ταξίδια αποτελούν μόνο το 0,4% των συνολικών ταξιδιών, αλλά ευθύνονται για το 55% των εκπομπών αεροπορικών ρύπων.
Η νέα έρευνα, δείχνει επίσης ότι η στόχευση των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των εκπομπών από τις τρέχουσες προσπάθειες που επικεντρώνονται σε τοπικά και προαστιακά ταξίδια.
Ενώ ο αριθμός των εσωτερικών ταξιδιών μεγάλων και μικρών αποστάσεων με αυτοκίνητο έχει μειωθεί ελαφρώς τα τελευταία 25 χρόνια, τα διεθνή αεροπορικά ταξίδια έχουν αυξηθεί σημαντικά, λόγω της αύξησης αυτών για αναψυχή και για επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς.
Μείωση των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων
Η έρευνα διαπίστωσε ότι εάν όλες οι διαδρομές με αυτοκίνητο κάτω από οκτώ μίλια αντικαθιστούνταν με το περπάτημα ή το ποδήλατο, θα υπήρχε μείωση 9,3% στις εκπομπές άνθρακα. Ωστόσο, περίπου το 55% όλων των ταξιδιών θα πρέπει να μετατοπιστεί για να επιτευχθεί αυτό, καθώς τα περισσότερα ταξίδια γίνονται τοπικά και με αυτοκίνητα.
Αντίθετα, εάν όλες οι πτήσεις κάτω των 1.000 μιλίων μεταφέρονταν στον σιδηρόδρομο, θα υπήρχε μείωση των εκπομπών κατά 5,6%, αλλά θα επηρεαζόταν μόνο το 0,17% των ταξιδίων.
Οι ερευνητές τονίζουν ότι οι πιθανές αλλαγές είναι μόνο προτάσεις που έχουν σκοπό να μας κάνουν να συνειδητοποιήσουμε και να επαναξιολογήσουμε τον αντίκτυπο των ταξιδιών μας σε μεγάλες αποστάσεις, και όχι συγκεκριμένες προτάσεις πολιτικής.
The post Τα διεθνή αεροπορικά ταξίδια των Βρετανών υπεύθυνα για εκπομπές ρύπων appeared first on Tourism Today.