Η Ευρώπη θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά ένα εκατομμύριο τόνους ετησίως με τη μετατροπή των εσωτερικών πτήσεων σε σιδηροδρομικά ταξίδια. Αυτό αποκάλυψε έρευνα της εταιρείας παροχής πληροφοριών δεδομένων Mabrian Technologies.
Η μελέτη εξετάζει τι θα συνέβαινε με τις εκπομπές εάν άλλα κράτη της ΕΕ ακολουθούσαν το παράδειγμα της Γαλλίας και απαγόρευαν ορισμένες εσωτερικές αεροπορικές γραμμές όπου υπάρχει η κατάλληλη επιλογή σιδηροδρομικών μεταφορών υψηλής ταχύτητας.
Η έκθεση της Mabrian διαπίστωσε ότι υπάρχουν 554 εσωτερικές αεροπορικές γραμμές μήκους μικρότερης των 500 χιλιομέτρων στην Ευρώπη, οι οποίες μεταφέρουν περίπου 44 εκατ. επιβάτες ετησίως και παράγουν περίπου 2,3 εκατ. τόνους διοξειδίου του άνθρακα.
Η αλλαγή αυτής της εγχώριας αεροπορικής κίνησης σε σιδηροδρομικές υπηρεσίες θα μειώσει ενδεχομένως τις εκπομπές άνθρακα κατά περίπου 48% ή ένα εκατομμύριο τόνους ετησίως.
Ωστόσο, η Mabrian παραδέχεται ότι η επίτευξη αυτού του διακόπτη αέρα-σιδηρόδρομου μπορεί να είναι «μη ρεαλιστική» λόγω του τεράστιου κόστους κατασκευής της απαραίτητης σιδηροδρομικής υποδομής για να μπορέσει να γίνει αυτό.
Οι χώρες που θα επωφεληθούν περισσότερο από μια τέτοια κίνηση θα είναι η Ισπανία, η Γερμανία και η Γαλλία, σύμφωνα με τον Mabrian, ακολουθούμενες από την Ιταλία και τη Σουηδία στην τέταρτη και πέμπτη θέση.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι το κόστος της υλοποίησης της σιδηροδρομικής υποδομής για την κάλυψη όλων αυτών των εσωτερικών δρομολογίων «θα απαιτούσε σημαντικές επενδύσεις» και δεν θα είχαν όλες οι χώρες «τους πόρους για να το χρηματοδοτήσουν».
The post Πώς θα μειώσει η Ευρώπη 1 εκατ. τόνους CO2 από μετακινήσεις appeared first on Tourism Today.