Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τις πιο σημαντικές πτυχές που διαμορφώνουν τα βιώσιμα ταξίδια και την βιομηχανία του οικοτουρισμού με την πάροδο του χρόνου, αποκαλύπτει η έκθεση Understanding the Rise of Ecotourism 2023.
Η έκθεση απεικονίζει τη διερεύνηση ενός παγκόσμιου φαινομένου που συνεχίζει να εξελίσσεται και να αναπτύσσεται στην παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία.
Τα αποτελέσματα της επταετούς μελέτης, βασίστηκαν σε δεδομένα από περισσότερους από 50.000 συμμετέχοντες μεταξύ των ετών 2016 και 2023.
Η μελέτη εστιάζει στην εξέλιξη της προοπτικής του παγκόσμιου κοινού για τη διατήρηση, στους ρόλους των ταξιδιωτικών εταιρειών στην προώθηση της βιωσιμότητας καθώς και στις μελλοντικές προβλέψεις.
Προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τους τρόπους που έχει εξελιχθεί ο οικοτουρισμός σε ένα ισχυρό κίνημα το οποίο διαμορφώνει την ταξιδιωτική συμπεριφορά και οδηγεί στην αύξηση της περιβαλλοντικής συνείδησης των τουριστών. Οι παράγοντες διαμορφώνουν τα βιώσιμα ταξίδια, είναι:
Αίσθηση του επείγοντος
Η αίσθηση του επείγοντος για όσους ταξιδεύουν αναζητώντας τη βιωσιμότητα έχει αυξηθεί δραματικά.
Το ποσοστό των ανθρώπων που αναγνωρίζουν την ανάγκη να κάνουν βιώσιμες επιλογές να έχει αυξηθεί κατά 32% από το 2016.
Πριν από επτά χρόνια, μόνο το 42% παγκοσμίως χαρακτήριζαν τους εαυτούς τους ως βιώσιμους ταξιδιώτες, σε σύγκριση με το σημερινό 74%. Το 8% αυτής της αύξησης σημειώθηκε μόνο το τελευταίο έτος.
Πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον
Η προθυμία των ταξιδιωτών να πληρώσουν επιπλέον για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές έχει μειωθεί από 67% το 2018 σε 43% το 2023, αντιπροσωπεύοντας πτώση 24%.
Το 49% πιστεύει ότι οι βιώσιμες επιλογές είναι πολύ ακριβές. Αυτό υποδηλώνει ότι υπάρχει δυνητικό κενό στην αγορά για προσιτές, βιώσιμες ταξιδιωτικές προσφορές.
Επιρροή της κλιματικής κρίσης
Μεταξύ των πολλών λόγων που οι άνθρωποι συμμετέχουν στον οικοτουρισμό, είναι ότι η κλιματική κρίση, παίζει σημαντικό ρόλο στην συμπεριφορά των ταξιδιωτών.
Το 53% παραδέχεται ότι οι πρόσφατες ειδήσεις τους επηρέασαν να επιλέξουν πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές.
Ο ρόλος των αυθεντικών τοπικών εμπειριών
Η αυξημένη όρεξη για αυθεντικές τοπικές εμπειρίες και η απομάκρυνση από τον παραδοσιακό μαζικό τουρισμό οδηγούν επίσης στην αυξανόμενη τάση των ταξιδιωτών για βιωσιμότητα.
Το 75% αναζητά ευκαιρίες για να βυθιστεί στον τοπικό πολιτισμό. Οι ταξιδιώτες δίνουν πλέον προτεραιότητα σε δίκαιες και υπεύθυνες προσφορές που ανταποδίδουν στην κοινότητα του προορισμού.
Ζήτηση για κίνητρα
Αυξανόμενη ζήτηση σημειώνεται για κίνητρα προς την κατεύθυνση της ενθάρρυνσης βιώσιμων ταξιδιών.
Το 49% των ταξιδιωτών αναζητά εκπτώσεις ή άλλες μορφές οικονομικής αποζημίωσης για την επιλογή βιώσιμων επιλογών, συμπεριλαμβανομένου του 42% που αναζητά πόντους επιβράβευσης για το ίδιο.
Ζήτηση για βιώσιμες επιλογές
Η πίεση των καταναλωτών προς τις ταξιδιωτικές εταιρείες να παρέχουν πιο βιώσιμες προσφορές έχει ενταθεί σημαντικά.
Το 74% των ταξιδιωτών εκφράζει αυτή την επιθυμία το 2023, ποσοστό αυξημένο κατά 8% σε σχέση με πέρυσι και 12% σε σχέση με το 2016.
Έλλειψη ευαισθητοποίησης
Παρά το αυξημένο ενδιαφέρον για τα βιώσιμα ταξίδια, υπάρχουν ακόμα πολλοί τουρίστες που δεν γνωρίζουν πώς ή πού να βρουν τέτοιες επιλογές.
Περίπου το 44% δήλωσε ότι δεν θα ήξερε πώς να εντοπίσει βιώσιμες προσφορές, σε σύγκριση με το 32% που δήλωσε το ίδιο το 2021.
Αυτό τονίζει πραγματικά την ανάγκη για περισσότερη εκπαίδευση και επικοινωνία σχετικά με τις βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές και την ταχέως εξελισσόμενη θέση τους στον κλάδο.
The post Πώς διαμορφώνονται τα βιώσιμα ταξίδια appeared first on Tourism Today.