Τρίτη, 14 Μαΐου 2024
Τεχνολογία 11 Ιουλίου 2023

Μητροπολιτικό δίκτυο με τρένα υψηλής ταχύτητας σε ΕΕ έως το 2050

Μητροπολιτικό δίκτυο με τρένα υψηλής ταχύτητας σε ΕΕ έως το 2050 Μητροπολιτικό δίκτυο με τρένα υψηλής ταχύτητας σε ΕΕ έως το 2050 Μητροπολιτικό δίκτυο με τρένα υψηλής ταχύτητας σε ΕΕ έως το 2050
Rate this item
(0 votes)

Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ως μέρος της Πράσινης Συμφωνίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στοχεύει να διπλασιάσει τις μεταφορές με τρένο έως το 2030 και να τις τριπλασιάσει έως το 2050.
Σκοπός της είναι να διευκολύνει τα ταξίδια και τη γρήγορη μετάβαση από την μία πόλη σε άλλη, με τρένο.

Μια μελέτη μοντελοποίησης που έχει εκπονήσει ο όμιλος PTV για την Deutsche Bahn (DB), προσομοίωσε τις φιλόδοξες θέσεις.
Δείχνει πώς πρέπει να επεκταθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας (HSR) για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).

Σε μια κοινή προσπάθεια με την DB και έναν σημαντικό αριθμό σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στην Ευρώπη, η PTV ανέπτυξε ένα μοντέλο ζήτησης ταξιδιών σε χρόνο ρεκόρ μόλις 5 μηνών.

Είναι το πρώτο μοντέλο που καλύπτει τις διασυνοριακές σιδηροδρομικές μεταφορές υψηλής ταχύτητας και συμβατικών σιδηροδρόμων σε ολόκληρη την ΕΕ, καθώς και ιδιωτικά αυτοκίνητα, πούλμαν και εναέρια κυκλοφορία.

Μητροπολιτικό Δίκτυο

Η DB προτείνει μια συγκεκριμένη επέκταση σε όλο το μπλοκ του σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας, το λεγόμενο «Μητροπολιτικό Δίκτυο».

Αυτό θα συνδέει περίπου 230 μητροπολιτικές περιφέρειες και μεγάλες πόλεις της Ευρώπης με το HRS τουλάχιστον κάθε ώρα.
Ουσιαστικά, περιλαμβάνει τη σύνδεση των δύο τρίτων των Ευρωπαίων στο HSR έως το 2050.

Αυτό όχι μόνο ανοίγει τη δυνατότητα να διερευνηθεί το δυναμικό ενός συνεκτικού ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας.

Το μοντέλο μεταφοράς επιτρέπει την ακριβή πρόβλεψη του τρόπου με τον οποίο θα αλλάξει η ζήτηση για κυκλοφορία τρένων υψηλής ταχύτητας λόγω διαφόρων παραμέτρων όπως:

  • Η αύξηση του πληθυσμού.
  • Ο μειωμένος χρόνος ταξιδιού σε ένα καλύτερα συνδεδεμένο δίκτυο HSR.
Πηγή: Deutsche Bahn

Απαιτείται σημαντική χρηματοδότηση

«Για να πετύχει η Πράσινη Συμφωνία, η ΕΕ και τα κράτη μέλη της πρέπει να παράσχουν σημαντικά πρόσθετα κεφάλαια και να επενδύσουν στην επέκταση του δικτύου HSR σε όλη την Ευρώπη, αναφέρει η μελέτη.

Οι εμπλεκόμενες σιδηροδρομικές εταιρείες θέλουν να το συζητήσουν με πολιτικούς το φθινόπωρο.

Τα μέτρα υποδομής που σχεδιάζονται ή κατασκευάζονται επί του παρόντος δεν επαρκούν για να επιτευχθεί διπλασιασμός της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας υψηλής ταχύτητας έως το 2030».

Τα σενάρια με χρονικό ορίζοντα έως το 2050

Η μελέτη εξέτασε το υπάρχον δίκτυο μαζί με την υποδομή που πρέπει να κατασκευαστεί έως το 2030.

Επιπλέον, προσομοιώθηκαν διάφορα σενάρια για το χρονικό ορίζοντα έως το 2050 και εξετάστηκαν πώς έπρεπε να σχεδιαστεί ένα «Μητροπολιτικό Δίκτυο» για να ολοκληρωθεί η Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ.

Η ανάλυση μοντελοποίησης δείχνει ότι τα σχεδιαζόμενα μέτρα υποδομής δεν επαρκούν για την εφαρμογή διπλασιασμού της κυκλοφορίας HSR έως το 2030.

Η σιδηροδρομική κίνηση υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη θα αυξηθεί μόνο κατά περίπου 60 τοις εκατό της προβλεπόμενης ανάπτυξης (με αποτέλεσμα 175 δισεκατομμύρια επιβατικά χιλιόμετρα (pkm) από τα 220 δισεκατομμύρια pkm που ορίζονται στον στόχο.

Για να τριπλασιαστεί η κίνηση HSR, ένα κρίσιμο βήμα είναι να επικεντρωθεί στην επέκταση της υπάρχουσας υποδομής HSR. Αυτό συνεπάγεται την κατασκευή νέων γραμμών και την επέκταση των τρεχουσών ώστε να καλύπτουν περίπου 21.000 επιπλέον χιλιόμετρα.

Ολόκληρο το δίκτυο θα φτάσει από σχεδόν 11.300 χιλιόμετρα που είναι σήμερα σε 32.000 χιλιόμετρα έως το 2050.

Οι μικρότεροι χρόνοι ταξιδιού έχουν πολύ καλύτερη συνδεσιμότητα και προσβασιμότητα. Ως εκ τούτου, θα αυξήσουν την ελκυστικότητα στα σιδηροδρομικά ταξίδια για αποστάσεις μεταξύ 300 και 1.500 χιλιομέτρων.

 

The post Μητροπολιτικό δίκτυο με τρένα υψηλής ταχύτητας σε ΕΕ έως το 2050 appeared first on Tourism Today.

Read 104 times

About Us

Thessaloniki Day & Night

Διασκέδαση Χωρίς Όρια

info(@)thessaloniki-dayandnight.gr

Connect With Us