Τετάρτη, 05 Φεβρουαρίου 2025
Τεχνολογία 22 Μαρτίου 2023

Ξεκινά μόνο το Αθήνα Αεροδρόμιο και Χαλκίδα στα τραίνα

Rate this item
(0 votes)

Του Χάρη Ντιγριντάκη

Μετ΄ εμποδίων οι συρμοί τροχοδρομούν εκ νέου στις ράγες του ελληνικού σιδηροδρόμου σήμερα, αφού τελικώς ξεκινούν τη λειτουργία τους μόνο οι γραμμές του προαστιακού από Αθήνα για Αεροδρόμιο και Χαλκίδα.

Μηχανοδηγοί και Hellenic Train φέρονται να βάζουν εμπόδια για το εναρκτήριο λάκτισμα της επανεκκίνησης των δρομολογίων των εμπορευματικών μεταφορών και των τοπικών γραμμών στην βόρειο Ελλάδα, όπως είχε ανακοινωθεί από την κυβέρνηση

Σύμφωνα με πληροφορίες χθες το απόγευμα ο επικεφαλής του Cargo της Hellenic Train κ. Roberto Biasin με επιστολή του προς τους πελάτες διαμεταφορείς ενημέρωνε ότι δεν θα ξεκινήσουν ακόμη τα δρομολόγια.

Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων, “η Ελληνική Κυβέρνηση, από το ατύχημα και μέχρι σήμερα, μελετά τις μεθόδους και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, για την επαναλειτουργία του δικτύου.

Η προαναφερθείσα κατάσταση σε καμία περίπτωση, δεν προκαλείται από τις πράξεις μας και δεν εμπίπτει στο πεδίο των αρμοδιοτήτων μας, όντας απρόβλεπτο γεγονός, γεγονός ανωτέρας βίας, αφού είναι αδύνατο, ακόμη και για τον πιο επιμελή αντισυμβαλλόμενο, να το προβλέψει και να το αποτρέψει με τις ενέργειές του, ούτε υπάρχει δυνατότητα μείωσης των συνεπειών της κατάστασης που συνέβη, με μέτρα που θα μπορούσε να λάβει η εταιρεία μας.

Η ανωτέρω κυβερνητική απόφαση συνιστά προφανή περίπτωση ανωτέρας βίας, η οποία μας στερεί πλήρως, τη δυνατότητα παροχής οποιασδήποτε υπηρεσίας εμπορευματικής μεταφοράς, σε εκπλήρωση των συμβατικών μας υποχρεώσεων.

Ωστόσο η εξέλιξη της κατάστασης είναι προς θετική κατεύθυνση και μπορούμε να πούμε ότι στις επόμενες μέρες θα λάβουμε από τον διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ τις ημερομηνίες έναρξης ανά διαδρομή, τα χαρακτηριστικά και τον αριθμό των εμπορευματικών τρένων. Είναι φροντίδα μας να εξακολουθήσουμε να σας ενημερώνουμε μόλις έχουμε νεότερα καθώς και τον κατάλληλο προγραμματισμό για εσάς”.

Μηχανοδηγοί: Τα σημεία που καθιστούν αδύνατη την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου.

Νωρίτερα οι Μηχανοδηγοί με επιστολή τους παρέθεταν κείμενο 10 σημείων που καθιστούσαν αδύνατη την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου.

Όπως αναφέρουν, “το Σωματείο μας συμμετείχε σε μια συνάντηση με την νέα πολιτική ηγεσία, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Τερεζάκη την Παρασκευή 17 Μαρτίου.

Μετά την συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου μας, θέτουμε υπόψιν σας τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.

Επισημαίνουμε ότι πιστεύουμε ότι χωρίς την επίλυση τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία”. Μεταξύ άλλων, επισημαίνουν:

  • Για την γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργηση τους). Άρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
  • Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα. Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη των διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών.
  • Γραμμή Θεσσαλονίκη- Ειδωμένη Χορήγηση πιστοποιητικά καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες.
  • Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση από σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (πχ Ορφανά Ευαγγελισμός).
  • Προαστιακός Πειραιάς-Κιάτο. Γραπτή Βεβαίωση για τη διέλευση από σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).

Εν τω μεταξύ, χθες ο ΟΣΕ με επιστολή του και απαντώντας στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Αλέξη Τσίπρα μεταξύ άλλων διευκρίνισε ότι η ενιαία Τηλεδιοίκηση Λάρισας που έλεγχε το τμήμα από Δομοκό μέχρι και Πλατύ, άρχισε σταδιακά να φθίνει και να υπολειτουργεί από το 2015 μέχρι που κατέπεσε εντελώς τα επόμενα χρόνια.

Ενδιάμεσα όλη αυτή την περίοδο δεν κατέστη δυνατόν να αναταχθεί και να συντηρηθεί ώστε να λειτουργήσει εκ νέου. Όπως προσθέτει ο Οργανισμός “στα μέσα του 2019 με την επανεκκίνηση της Σύμβασης 717, που είχε σταματήσει, ξεκίνησε το σύνολο των εργασιών για την καταρχήν ανάταξη και θέση σε λειτουργία των τοπικών Τηλεδιοικήσεων από τον ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟ μέχρι το ΠΛΑΤΥ, ώστε εν συνεχεία το σύνολο αυτών (15 στο τμήμα αυτό) να διασυνδεθεί σε ενιαία απεικόνιση και χειρισμό που θα αποτελέσει την ενιαία Τηλεδιοίκηση στο τμήμα από Δομοκό μέχρι Πλατύ.

Στα πλαίσια της σταδιακής ανάταξης και θέση σε λειτουργία των τοπικών Τηλεδιοικήσεων ήδη από τον Νοέμβριο του 2022 έχουν παραδοθεί με ΔΠΧ και λειτουργούν 7 τοπικές Τηλεδιοικήσεις (ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΥ, ΔΟΞΑΡΑ, ΟΡΦΑΝΑ. ΚΡΑΝΩΝΑ, ΜΕΖΟΥΡΛΟΥ & ΛΑΡΙΣΑΣ) ενώ συνεχίζεται και η ανάταξη των υπολοίπων”.

 

 

 

The post Ξεκινά μόνο το Αθήνα Αεροδρόμιο και Χαλκίδα στα τραίνα appeared first on Tourism Today.

Read 271 times

About Us

Thessaloniki Day & Night

Διασκέδαση Χωρίς Όρια

info(@)thessaloniki-dayandnight.gr

Connect With Us