Σύνταξη: tourismtoday.gr
Παρά την αυξανόμενη αναγνώριση από την ταξιδιωτική βιομηχανία του εύρους και της ποικιλίας των LGBTQ+ εμπειριών, πολλοί ταξιδιώτες σήμερα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις.
Όπως αποκαλύπτει η μελέτη της Booking.com σε 27 χώρες, η προσωπική ασφάλεια δεν ήταν ποτέ άλλοτε τόσο στο επίκεντρο όσο τώρα.
- Τέσσερις στους πέντε (80%) εξετάζουν την ασφάλεια και την ευημερία τους όταν επιλέγουν έναν προορισμό (από 64% το 2022).
- Σχεδόν τα τρία τέταρτα (71%) παραδέχονται ότι οι διακρίσεις και η βία σε άτομα της κοινότητας τους είχε μεγάλο αντίκτυπο στην επιλογή του προορισμού τους.
- Πιο επιφυλακτικοί είναι οι LGBTQ+ ταξιδιώτες από την Αυστραλία (84%), το Χονγκ Κονγκ (82%) και τις ΗΠΑ (79%).
- Σε αντίθεση με τον φόβο ή την ανασφάλεια, το 71% αισθάνεται ότι το γεγονός ότι είναι LGBTQ+ τους κάνει στην πραγματικότητα πιο σίγουρους ως ταξιδιώτες (από 62% το 2022).
- Περισσότερα από 24.000 ακίνητα παγκοσμίως, αναγνωρίζονται πλέον για τις προσπάθειες φιλοξενίας χωρίς αποκλεισμούς στην Booking.com.
Οπισθοδρόμηση και διακρίσεις
Αυτό το βήμα προς τα πίσω σημαίνει ότι η προσωπική ασφάλεια αποτελεί πλέον ένα αυξημένο σημείο συζήτησης όταν σχεδιάζουν ταξίδια, ιδίως μεταξύ εκείνων που είναι τρανσέξουαλ.
Παγκοσμίως, υπάρχουν ακόμη 64 χώρες που ποινικοποιούν τις σχέσεις μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου, συμπεριλαμβανομένων 11 όπου μπορεί να επιβληθεί η θανατική ποινή.
Προορισμοί όπως αυτοί είναι εκτός συζήτησης για την πλειονότητα των LGBTQ+ ταξιδιωτών, παρά το γεγονός ότι ορισμένοι από αυτούς φιλοξενούν μεγάλα παγκόσμια γεγονότα.
- Σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) δηλώνουν ότι ορισμένοι προορισμοί είναι εντελώς απαγορευμένοι.
- Αυτό αυξάνεται σε 74% για τους ταξιδιώτες τρανσέξουαλ, οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσανάλογα υψηλότερο ποσοστό διακρίσεων και βίας σε όλο τον κόσμο.
Ακόμα και μετά την κράτηση ταξιδιών, οι LGBTQ+ ταξιδιώτες παραμένουν σε επαγρύπνηση.
Τα δύο πέμπτα (41%) έχουν ακυρώσει ένα ταξίδι τον τελευταίο χρόνο αφού είδαν ότι ένας προορισμός δεν υποστηρίζει όσους ταυτοποιούνται ως LGBTQ+, ποσοστό που αυξάνεται σημαντικά στο 63% για όσους είναι τρανσέξουαλ.
Διακρίσεις σε LGBTQ+ ταξιδιώτες
Οι διακρίσεις εξακολουθούν να αποτελούν βασική ανησυχία σε ολόκληρη την ταξιδιωτική εμπειρία.
Η πλειοψηφία (58%) έχει βιώσει διακρίσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, οι οποίες αυξάνονται στο 86% των transfeminine (ταυτότητα φύλου είναι εν μέρει ή πλήρως γυναικεία) και στο 83% των transmasculine (γυναίκες με αρσενική έκφραση φύλου) ταξιδιωτών.
- Το 29% έχει υποστεί στερεοτυπικές συμπεριφορές, οι οποίες αυξάνονται σε 51% για τους ταξιδιώτες με ρευστό φύλο (genderqueer).
- Ένας στους πέντε (20%) δηλώνει ότι τον έχουν κοιτάξει επίμονα, τον έχουν κοροϊδέψει ή τον έχουν κακοποιήσει λεκτικά άλλοι ταξιδιώτες. Το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο μεταξύ των πανσεξουαλικών ταξιδιωτών (26%) και των λεσβιών ταξιδιωτών (23%).
- Ένα 18% έχει αντιμετωπίσει το ίδιο αλλά από ντόπιους στον ταξιδιωτικό τους προορισμό. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 23% για λεσβίες και στο 22% τόσο για τους queer όσο και για τους πανσεξουαλικούς ταξιδιώτες.
- Το 13% αναφέρει ότι έχει απειληθεί ή εκφοβιστεί από τις τοπικές αρχές επιβολής του νόμου. Αυτό αυξάνεται σχεδόν σε ένα στους τρεις (32%) για τους διεμφυλικούς ταξιδιώτες και σχεδόν σε ένα στους τέσσερις (24%) για τους διαφυλικούς ταξιδιώτες.
Για τα άτομα που είναι τρανσέξουαλ, τα ταξίδια μπορεί να συνοδεύονται από πρόσθετα εμπόδια. Όπως για παράδειγμα, εάν η ταυτότητα φύλου, το όνομα ή η εμφάνιση τους δεν ταιριάζει με εκείνη του διαβατηρίου τους.
- Το 62% των LGBTQ+ ταξιδιωτών παραδέχεται ότι το γεγονός ότι η κοινότητα έχει επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει τον εαυτό του όσον αφορά στις επιλογές ρούχων και μακιγιάζ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στα τρία τέταρτα (75%) για όσους προσδιορίζονται ως τρανσέξουαλ. - Στο 19% LGBTQ+ ταξιδιωτών έχει υποθέσει κάποιος λανθασμένα το φύλο ή τις αντωνυμίες τους, διπλάσιοι (38%) τρανσέξουαλ ταξιδιώτες έχουν βιώσει κάτι τέτοιο.
Ενώ τα ταξίδια μπορούν να εμφυσήσουν μια αίσθηση ελευθερίας και αυτοέκφρασης, ένα σημαντικό ποσοστό των LGBTQ+ ατόμων εξακολουθεί να αισθάνεται περιορισμένο.
- Σχεδόν το ένα τρίτο (32%) έχει αισθανθεί ότι πρέπει να αλλάξει τη συμπεριφορά του για να αποφύγει την κριτική ή τις αμήχανες αλληλεπιδράσεις με τους άλλους (από 22% το 2022).
- Το 25% έχει αισθανθεί ότι πρέπει να αλλάξει την εμφάνισή του για να αποφύγει το ίδιο (από 16% το 2022).
Αυτό επηρεάζει περισσότερο τη νεότερη γενιά, με το 40% των ταξιδιωτών της Gen Z LGBTQ+ να αισθάνονται ότι πρέπει να αλλάξει τη συμπεριφορά του και το 32% να αισθάνεται την ανάγκη να αλλάξει την εμφάνιση του.
Ακόμη και όταν ταξιδεύουν σε προορισμούς όπου θεωρούν ότι υπάρχει επαρκής νομοθεσία για την προστασία των δικαιωμάτων τους, ένα ποσοστό LGBTQ+ ταξιδιωτών εξακολουθεί να αισθάνεται άβολα σε όλη την εμπειρία του ταξιδιού, ειδικά σε σχέση με τους προορισμούς με λιγότερο από επαρκή νομοθεσία.
Κίνητρα για επιλογή προορισμού
- Όμορφο φυσικό τοπίο (49%).
- Νόστιμη τοπική κουζίνα (45%).
- Υπέροχες παραλίες (40%).
- Προσωπική ασφάλεια (39%).
Μετατρέποντας την προσοχή σε αυτοπεποίθηση
Παρά τις σημαντικές προκλήσεις που εξακολουθούν να υφίστανται σε πολλούς προορισμούς:
- 71% πιστεύει ότι η εμπειρία του να είναι LGBTQ+ του δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ως ταξιδιώτες (από 62% το 2022). Οι transfeminine (83%) και οι transmasculine (81%) είναι οι πιο σίγουροι ταξιδιώτες από τις διαφορετικές ταυτότητες φύλου στην κοινότητα.
- Σχετικά με τις εμπειρίες στις διακοπές, το 83% των LGBTQ+ ταξιδιωτών αισθάνεται σίγουρο ότι μπορούν να συμμετέχει σε οποιαδήποτε δραστηριότητα επιθυμεί.
- Η πλειονότητα (65%) είναι πιο πιθανό να αναζητήσει αξιοθέατα και δραστηριότητες που είναι προσαρμοσμένες στα άτομα τις κοινότητας.
Οι θετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες αποδεικνύονται επίσης πολύ πιο κοινές και αυξάνουν την εμπιστοσύνη των LGBTQ+ κοινοτήτων.
Πάνω από τα τέσσερα πέμπτα (82%) έχουν βιώσει κάποια μορφή θετικής αλληλεπίδρασης. Συγκεκριμένα για αλληλεπιδράσεις με μέρη διαμονής:
- Το 42% είχε φιλική και ενημερωτική αλληλογραφία με το κατάλυμα πριν από την άφιξη (από 25% το 2022).
- Το 47% είχε εξαιρετικές πρώτες εντυπώσεις κατά την άφιξη, όπως ποτά καλωσορίσματος και φιλικό προσωπικό (από 31% το 2022).
Ενεργή συμμαχία στον ταξιδιωτικό κλάδο
Η ταξιδιωτική βιομηχανία παίζει ξεκάθαρα ρόλο στη μετατόπιση στάσεων και αντιλήψεων.
Σχεδόν τα τέσσερα πέμπτα (78%) των ταξιδιωτών LGBTQ+ αισθάνονται πιο άνετα όταν ταξιδεύουν λόγω της αυξημένης συμμετοχής στον ταξιδιωτικό κλάδο. Το ποσοστό αυξάνεται στο 87% για τους ταξιδιώτες genderfluid ή genderqueer.
Επιπλέον, το 78% των ταξιδιωτών LGBTQ+ απολαμβάνει ενεργά την εμπειρία της κράτησης ταξιδιών (μόλις -5% σε σχέση με άλλους ταξιδιώτες).
Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα για να καλυφθούν οι ανάγκες των LGBTQ+ ταξιδιωτών.
- Η καθοδήγηση και οι πληροφορίες για την περιοχή κατά το check-in είναι στο 16% για LGBTQ+, από 40% για τους άλλους ταξιδιώτες.
- Το ένα τρίτο (34%) θα ήθελε να λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με το καθεστώς LGBTQ+ της τοποθεσίας, όπως τοπικούς νόμους, θρησκευτικές ευαισθησίες και συμβουλές για το πού να πάει για να είναι ασφαλές.
- Το ποσοστό αυξάνεται σημαντικά στο 51% για ταξιδιώτες που προσδιορίζονται ως τρανς και genderfluid.
Ταξιδιωτικές εταιρείες και πολιτικές για ταξιδιώτες LGBTQ+
Υπάρχει σαφής ανάγκη οι ταξιδιωτικές εταιρείες να εμφανιστούν ως σύμμαχοι για την εφαρμογή πολιτικών που να είναι περιεκτικές και φιλόξενες για τους ταξιδιώτες LGBTQ+:
- Το 65% ερευνά τα εμπορικά σήματα και τις εμπειρίες ταξιδιών πριν ταξιδέψει για να κατανοήσει τον ρόλο που διαδραματίζουν στην υποστήριξη των ατόμων που αναγνωρίζονται ως LGBTQ+.
- Το 66% θα κάνει κράτηση για ταξίδια και εμπειρίες με επωνυμίες που ανήκουν σε LGBTQ+ σε σχέση με εκείνους που δεν ανήκουν (από 55% το 2022) με queer (73%) και πανσεξουαλικούς (71%) ταξιδιώτες πιο πιθανό να το κάνουν.
- Το 69% ευνοεί αεροπορικές εταιρείες και επωνυμίες με πολιτικές χωρίς αποκλεισμούς (π.χ. στολές ουδέτερου φύλου), αυξάνοντας στο 86% για τους transmasculine και στο 83% για τις τρανς ταξιδιώτες.
Φάρος ένταξης η ταξιδιωτική βιομηχανία
«Σε έναν κόσμο αυξανόμενων αντιφάσεων και αστάθειας, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι LGBTQ+ ταξιδιώτες σήμερα είναι ταυτόχρονα πιο προσεκτικοί και πιο σίγουροι, λέει ο Arjan Dijk, επικεφαλής μάρκετινγκ και ανώτερος αντιπρόεδρος της Booking.com.
Συνεχώς παλεύουν για την ασφάλεια και την ευημερία τους.
Στην Booking.com, πιστεύουμε ότι ο καθένας πρέπει να μπορεί να βιώνει τον κόσμο σαν ο εαυτός του, πάντα. Ενώ η ορατότητα, η κατανόηση και η αποδοχή των LGBTQ+ ατόμων έχει προχωρήσει πολύ τα τελευταία χρόνια, δεν μπορούμε να θεωρήσουμε αυτή την πρόοδο ως δεδομένη.
Η ταξιδιωτική βιομηχανία θα πρέπει να προσπαθήσει να γίνει φάρος ένταξης».
The post Booking.com: Πώς επιλέγουν προορισμό οι LGBTQ+ ταξιδιώτες appeared first on Tourism Today.