Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024
Τεχνολογία 01 Νοεμβρίου 2023

Αυτές οι ευρωπαϊκές πόλεις προσπαθούν να περιορίσουν τα κρουαζιερόπλοια

Αυτές οι ευρωπαϊκές πόλεις προσπαθούν να περιορίσουν τα κρουαζιερόπλοια Αυτές οι ευρωπαϊκές πόλεις προσπαθούν να περιορίσουν τα κρουαζιερόπλοια Αυτές οι ευρωπαϊκές πόλεις προσπαθούν να περιορίσουν τα κρουαζιερόπλοια
Rate this item
(0 votes)

Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι προορισμοί στην Ευρώπη που παλεύουν με το overtourism βάζουν τέλος στα κρουαζιερόπλοια που μεταφέρουν τοξικές εκπομπές και εκατομμύρια επιβάτες.

Κάθε χρόνο, περισσότεροι από 20 εκατομμύρια επιβάτες κάνουν κρουαζιέρα. Πριν από την πανδημία, αυτός ο αριθμός ήταν ακόμη υψηλότερος, περίπου στα 30 εκατομμύρια.

Καθώς ο αριθμός των επιβατών φαίνεται να υπερβεί για άλλη μια φορά αυτόν πριν από την πανδημία, πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια στα οποία αγκυροβολούν αυτά τα πλοία επανεξετάζουν την παρουσία τους. Κάποιοι προσπαθούν να τους απαγορεύσουν εντελώς, επικαλούμενοι περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές ανησυχίες.

Τα 218 κρουαζιερόπλοια που εκτελούσαν δρομολόγια στην Ευρώπη το 2022 εξέπεμπαν πάνω από τέσσερις φορές περισσότερα οξείδια του θείου από όλα τα αυτοκίνητα της ηπείρου, σύμφωνα με το Transport & Environment.
Όπως αποκάλυψε τον περασμένο Ιούνιο αυτοί οι τοξικοί ατμοσφαιρικοί ρύποι από τα πλοία είναι τώρα υψηλότεροι από ό,τι πριν από τον COVID-19. Και, με το όφελος τους για την τοπική οικονομία να συζητείται, τα εκατομμύρια των επιβατών που φέρνουν στις πόλεις της Ευρώπης κάθε χρόνο προκαλούν προβλήματα στους ανθρώπους που ζουν εκεί.

Η Βενετία θέλει να κρατήσει τα κρουαζιερόπλοια μακριά από την πόλη

Το 2021, η Βενετία απαγόρευσε σε μεγάλα κρουαζιερόπλοια να αγκυροβολούν στο ιστορικό της κέντρο .

Η ζημιά στη λιμνοθάλασσα οδήγησε την UNESCO να απειλεί να βάλει την πόλη στη λίστα των απειλούμενων, εκτός και αν απαγορευόταν οριστικά.

Υποστηρίζουν ότι τα μεγάλα πλοία προκαλούν ρύπανση και διαβρώνουν τα θεμέλια της πόλης -η οποία ήδη υποφέρει από τακτικές πλημμύρες. Η απαγόρευση σημαίνει ότι μεγάλα κρουαζιερόπλοια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν μπορούν πλέον να εισέλθουν στο κανάλι Giudecca της Βενετίας.

Η πίεση αυξήθηκε όταν το 2019 ένα κρουαζιερόπλοιο συνετρίβη σε λιμάνι στη Βενετία, τραυματίζοντας πέντε άτομα.

Και μέχρι την απαγόρευση του 2021, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) δήλωσε ότι «υποστήριξε μια νέα προσέγγιση για πολλά χρόνια» χαρακτηρίζοντάς την ένα «σημαντικό βήμα προς τα εμπρός».

Ωστόσο, η πραγματικότητα του αποκλεισμού μεγάλων πλοίων από τη Βενετία αποδείχθηκε πιο περίπλοκη από ό,τι φαινόταν αρχικά.
Χωρίς νέο κόμβο έξω από τη λιμνοθάλασσα της πόλης για χρήση των γραμμών κρουαζιέρας, πολλές εξακολουθούν να ελλιμενίζονται εκεί δύο χρόνια μετά την επιβολή της απαγόρευσης.

Ποιες ευρωπαϊκές πόλεις απαγορεύουν τα κρουαζιερόπλοια

Ωστόσο, η ρύπανση και ο υπερτουρισμός δεν είναι πρόβλημα μόνο στη Βενετία. Η Βαρκελώνη – καθώς κινείται για να αντιμετωπίσει τα δικά της ζητήματα – έκλεισε τον τερματικό σταθμό του Βορρά για κρουαζιέρες στις 22 Οκτωβρίου.

Περίπου 340 πλοία το χρόνο θα πρέπει τώρα να ελλιμενίζονται στην προβλήτα Moll d’Adossat, η οποία είναι η πιο απομακρυσμένη από τις κατοικημένες περιοχές της πόλης.

Μετά το κλείσιμο ενός άλλου τερματικού σταθμού που βρίσκεται στο Maremagnum και την εισαγωγή του κανόνα ενός πλοίου ανά τερματικό, μόλις επτά κρουαζιερόπλοια μπορούν πλέον να ελλιμενιστούν στη Βαρκελώνη ταυτόχρονα.

Αυτά τα μέτρα ακολουθούν μια συμφωνία με τις τοπικές αρχές για τη μετεγκατάσταση κρουαζιερόπλοιων εκτός του κέντρου της Βαρκελώνης σε μια προσπάθεια να μετριαστεί ο αντίκτυπος του υπερτουρισμού.

Μέχρι το 2026, ο τερματικός σταθμός του Νότου θα κλείσει επίσης και όλες οι κρουαζιέρες θα εκτελούνται από την προβλήτα Adossat.

Η Μεσόγειος είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για κρουαζιέρες εκτός της Καραϊβικής και ο αυξανόμενος αριθμός επιβατών ασκεί αυξανόμενη πίεση στους τοπικούς πληθυσμούς.

Πέρυσι 50.000 άνθρωποι στη Μασσαλία – το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας της Γαλλίας – υπέγραψαν αίτηση κατά των κρουαζιερόπλοιων, σύμφωνα με την εκστρατεία Stop Croisières.

Οι επιβάτες αντιμετώπισαν διαμαρτυρίες στην πόλη της Πάλμα ντε Μαγιόρκα των Βαλεαρίδων και εισήχθησαν νέα όρια που επιτρέπουν μόνο τρία πλοία στο λιμάνι της ταυτόχρονα.

Η Σαντορίνη και το Ντουμπρόβνικ έχουν επίσης αυστηροποιήσει τους περιορισμούς στις εταιρείες κρουαζιέρας.

Πού αλλού δημιουργούν προβλήματα οι κρουαζιέρες

Σχέδια καταστολής της κρουαζιέρας υπάρχουν και σε δημοφιλή λιμάνια εκτός Μεσογείου. Τα κρουαζιερόπλοια που επισκέπτονται τη Σκωτία θα επιβαρυνθούν με νέο φόρο βάσει σχεδίων που ανακοινώθηκαν πρόσφατα από το Πράσινο Κόμμα της χώρας.
Η εισφορά θα αντιμετωπίσει τις «δίδυμες προκλήσεις» των εκπομπών και του υπερτουρισμού.

Η Lorna Slater, συναρχηγός των Πρασίνων της Σκωτίας, είπε επίσης ότι ελπίζει ότι ο φόρος κρουαζιέρας θα ενθαρρύνει τις εταιρείες να χρησιμοποιούν λιγότερο ρυπογόνα πλοία, υποστηρίζοντας ότι ένα πλοίο παράγει τις ίδιες εκπομπές με 12.000 αυτοκίνητα.

«Επιτρέπεται στους χειριστές να ξεφεύγουν από τη ρύπανση για πάρα πολύ καιρό», πρόσθεσε.

Στο Άμστερνταμ, το δημοτικό συμβούλιο μόλις ψήφισε να κλείσει τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας σε μια προσπάθεια να περιορίσει τη ρύπανση και να μειώσει τον αριθμό των τουριστών.

Η μετακίνηση του τερματικού έξω από το κέντρο μοιάζει η πιο πιθανή λύση. Το Άμστερνταμ εισήγαγε φόρο στους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων το 2019 – μια κίνηση που οδήγησε ορισμένες εταιρείες να αντικαταστήσουν ή να ακυρώσουν στάσεις στην πόλη. Περισσότερα από 100 πλοία ελλιμενίζονται στην ολλανδική πρωτεύουσα κάθε χρόνο και έχουν γίνει σύμβολο των τοπικών θεμάτων υπερτουρισμού.

 

The post Αυτές οι ευρωπαϊκές πόλεις προσπαθούν να περιορίσουν τα κρουαζιερόπλοια appeared first on Tourism Today.

Read 104 times

About Us

Thessaloniki Day & Night

Διασκέδαση Χωρίς Όρια

info(@)thessaloniki-dayandnight.gr

Connect With Us