Παρασκευή, 03 Μαΐου 2024
Τεχνολογία 19 Απριλίου 2024

Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες ρυπαίνουν περισσότερο

Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες ρυπαίνουν περισσότερο Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες ρυπαίνουν περισσότερο Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες ρυπαίνουν περισσότερο
Rate this item
(0 votes)

Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Ryanair είναι ο κορυφαίος ρυπογόνος αερομεταφορέας της Ευρώπης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, όπως αποκαλύπτει νέα μελέτη της Transport & Environment (T&E) για το 2023.

Στην 2η και 3η θέση είναι οι αεροπορικές εταιρείες Lufthansa και η British Airways αντίστοιχα, αλλά εξακολουθούν να βρίσκονται κάτω από τα επίπεδα πτήσεων πριν από την πανδημία.

Στην κατηγορία low cost οι Ryanair και Wizz Air μόλυναν περισσότερο από ποτέ πέρυσι πολύ πέρα ​​από το 2019.

  • Η Ryanair εξέπεμψε 15 Mt CO2 πέρυσι στο +23% από τα επίπεδα πριν την πανδημία.
  • Οι εκπομπές της Wizz Air αυξήθηκαν κατά 40% εκείνη την περίοδο.

Οι εκπομπές της Ryanair είναι ισοδύναμες με εκείνες επτά εκατομμυρίων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σε ένα χρόνο.

  • Το 2023, μία στις τέσσερις πτήσεις στην Ευρώπη εκτελούνταν από μία από τις τρεις κύριες εταιρείες χαμηλού κόστους (easyJet, Ryanair, Wizz Air).
  • Το 2019, ήταν μία στα πέντε, δείχνοντας ότι οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους στην Ευρώπη.

Από την άλλη πλευρά, οι συμβατικοί αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων των Air France, Lufthansa, KLM και British Airways, έχουν χάσει μερίδιο αγοράς 2,8 pp από την πανδημία.

«Το επιχειρηματικό μοντέλο χαμηλού κόστους, οδηγεί σε μη βιώσιμη ανάπτυξη στον κλάδο, εξηγεί ο Jo Dardenne, διευθυντής αεροπορίας στην T&E.

Παρασυρθήκαμε στο να σκεφτούμε ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα ανακάμψουν καλύτερα μετά τον Covid, αλλά με αυτήν την υπερβολική αύξηση της ρύπανσης από τις low cost η «πράσινη» αεροπορία δεν θα δει ποτέ φως.

Οι καθαρές τεχνολογίες, όπως τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), δεν θα είναι σε θέση να συμβαδίσουν με την ανάπτυξη της Ryanair, της Wizz Air και άλλων».

Παρά την ανάπτυξη των low cost, οι παλαιοί αερομεταφορείς και οι επιλεγμένοι τρίτων χωρών εξακολουθούν να είναι υπεύθυνοι για το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών από τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές (42,2%) επειδή πετούν σε μεγάλες αποστάσεις.

Ωστόσο, 20 αεροπορικές εταιρείες (ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς παλαιού τύπου και οι μεγαλύτεροι αερομεταφορείς τρίτων χωρών) ευθύνονται για μεγαλύτερο μερίδιο εκπομπών από αυτό των 400 αεροπορικών εταιρειών που πετούν από την Ευρώπη.

Η Air France και η Lufthansa πλήρωσαν μόλις το 7% και το 16% των εκπομπών τους πέρυσι, λόγω του περιορισμένου πεδίου εφαρμογής των ευρωπαϊκών αγορών άνθρακα και των δωρεάν δικαιωμάτων που δόθηκαν στις αεροπορικές εταιρείες.

Χωρίς αυτές τις εξαιρέσεις, η Lufthansa θα πλήρωνε πάνω από 800 εκατομμύρια ευρώ για τις εκπομπές CO2 πέρυσι αλλά τελικά κατέβαλε μόλις 130 εκατομμύρια ευρώ.
Αν αναλυθεί ανά τόνο CO2, η Lufthansa πλήρωσε πενιχρά 13 ευρώ και η Air France μόλις 5 ευρώ.

Αλλά ακόμη και οι οικονομικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες πρέπει να πληρώσουν για μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών τους επειδή πετούν σε περισσότερα ενδοευρωπαϊκά δρομολόγια, δεν πλήρωσαν για το ήμισυ του άνθρακα τους, ως αποτέλεσμα των δωρεάν αδειών ρύπανσης που τους δόθηκαν το 2023.

Συνολικά, το 78% των εκπομπών των αερομεταφορών δεν τιμολογήθηκαν πέρυσι, επειδή δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των αγορών άνθρακα ή επειδή δίνονται δωρεάν στις αεροπορικές εταιρείες.

Και το CO2 είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, καθώς οι εκπομπές μη CO2, οι οποίες θερμαίνουν τον πλανήτη τουλάχιστον όσο και το CO2 και δεν υπόκεινται ακόμη σε κανένα σύστημα τιμολόγησης.

Όπως υπογραμμίζει ο Jo Dardenne, «οι πτήσεις είναι πολύ φθηνές. Είτε μιλάμε για παραδοσιακούς αερομεταφορείς είτε για οικονομικές αεροπορικές εταιρείες.

Ο τομέας των αερομεταφορών δεν πληρώνει αρκετά για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Πάνω από δέκα χρόνια μετά την εισαγωγή της αγοράς άνθρακα για τις αερομεταφορές, το σύστημα εξακολουθεί να υπολείπεται όταν πρόκειται για την παροχή κινήτρων για την απομάκρυνση από τις πτήσεις με ορυκτά καύσιμα.

Αυτή η παράλογη κατάσταση όπου ένας επιβάτης πληρώνει περισσότερα για τον καφέ του στο αεροδρόμιο από ό,τι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν για τις εκπομπές τους πρέπει να λάβει τέλος».

Τα πιο ρυπογόνα δρομολόγια

Το 2023, το πιο πολυσύχναστο δρομολόγιο στην Ευρώπη θα είναι το Λονδίνο-Δουβλίνο με περίπου 44 πτήσεις την ημέρα (χωρίς επιστροφή), σύμφωνα με τη μελέτη.

Στη δεύτερη πιο πολυσύχναστη διαδρομή, Λονδίνο-Άμστερνταμ (Schiphol), η οποία διαθέτει απευθείας εναλλακτική λύση με τρένο διάρκειας τεσσάρων ωρών, αναχωρούσαν πέρυσι περισσότερες από 43 πτήσεις κάθε μέρα.

Τα πέντε πιο ρυπογόνα δρομολόγια που αναχωρούσαν από την Ευρώπη ήταν όλα διηπειρωτικά.

Αυτό σημαίνει ότι δεν τιμολογούνται στο πλαίσιο της αγοράς άνθρακα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), της Ελβετίας ή του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία ισχύει μόνο για πτήσεις εντός της Ευρώπης.

Ως αποτέλεσμα, καμία αεροπορική εταιρεία δεν χρειάστηκε να πληρώσει για τις εκπομπές της στο πιο ρυπογόνο δρομολόγιο που αναχωρεί από την Ευρώπη το Λονδίνο-Ντουμπάι, παρόλο που αντιστοιχούσε σε 2,3 εκατ. τόνους CO2 το 2023.

Η T&E ζητά την επέκταση στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (ETS) σε όλες τις εξωευρωπαϊκές πτήσεις που αναχωρούν από ευρωπαϊκό αεροδρόμιο ως μέρος της αναθεώρησης της νομοθεσίας της ΕΕ το 2026.

Αυτό θα διορθώσει την τρέχουσα κατάσταση όπου οι περισσότερες εκπομπές αεροπορικών μεταφορών εξαιρούνται από οποιονδήποτε αποτελεσματικό μηχανισμό τιμολόγησης άνθρακα.

Ταυτόχρονα, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να αναθεωρήσουν τον φόρο κηροζίνης βάσει της Οδηγίας για τη Φορολογία της Ενέργειας και να εξετάσουν μέτρα για τη μείωση της ζήτησης στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, ώστε να διασφαλιστεί ότι ο κλάδος θα ανακάμψει πραγματικά καλύτερα.

 

 

The post Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες ρυπαίνουν περισσότερο appeared first on Tourism Today.

Read 33 times

About Us

Thessaloniki Day & Night

Διασκέδαση Χωρίς Όρια

info(@)thessaloniki-dayandnight.gr

Connect With Us